tisdag 19 april 2011

Svett, pioner och inälvor

Ikväll har vi tagit första spadtaget. Till mitt förtret var det det jobbigaste spadtaget jag någonsin tagit. Men nu måste ju alla små plantor ned i jorden snart så nu är det bara att gräva. Mina fina föräldrar var snälla och hjälpte till i utbyte mot fika.
Ska man vara riktigt duktig och lite snål ska man djupgräva efter man har tagit bort grässvålen och sedan gräva ned den. På så sätt får man upp såbädden lite högre och man slipper köpa dyr jord och fylla ut med. Efter två timmar gav vi upp och åkte hem. Det är dubbelt så många timmar till, minst, för att gräva upp allt som jag tänkt.

Vill ni höra nått kul?! Gubben som hade lotten innan oss berättade att ägaren innan honom hade kört dit ett lass med inälvor från slakteriet i Skövde och vänt ner i jorden. Makabert tyckte vi, men växa lär det ju ska göra!





Mamma hittade bondpioner, tjoho!!

1 kommentar:

  1. Ja riktigt makabert. Men säkert himla bra!


    tackc tack för hjälpen på min lilla fråga. Nu kan jag fixa med basilika utan rädsla. Tack!

    SvaraRadera