fredag 1 april 2011

Projekt pilflätning

I onsdags var jag ute hos min fina kusin Sara och hennes små knoddar. Hennes pilar hade vuxit så det knakat de senaste åren och var överlycklig att jag kom och tog ned och forslade bort rubbet! Och jag, i min tur, blev glad som ett barn när jag fick hur mycket pil jag ville, istället för att köpa dyr.

Nu ligger allt på mamma o pappas altan och väntar på att få komma ner i jorden. Jag ska nämligen bygga små låga staket till mina odlingsbäddar av dessa "pinnar".
Är det någon som har testa detta?!

Dessutom var de fulla av små kissar, gooos!

Så här ska det, förhoppningsvis, se ut om några veckor.

Så svårt ser det ju inte ut. Enligt boken som jag har lånat på bibblan, är dessa små staket det enklaste man kan göra inom pilflätning. Vi får väl se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar