tisdag 5 april 2011

God morgon!
Idag har jag varit uppe med tuppen, eller uppe med grodan skulle man kunna säga. Min syster har sovit här i natt och jag körde henne till tåget 5.30. Sen tyckte jag att det var lika bra att vara vaken, vilket jag känner att jag ångrar redan nu. Men strax ska jag åka till skolan och med mig ska jag ha med mig en banankaka som jag så käckt slängde ihop nu på morgonen. 

I lördags slängde jag ner en massa fröer i jorden och vissa av dem börjar redan leta sig uppåt. Jag älskar att se dem växa! Tagetes, aster, blomkål, huvudsallad, basilika, timjan och pujolök! 

Igår fann jag många vårtecken, här är några:

På Kinnekulle var det blått!

Söta tussilago

Inget vårtecken kanske, men dock ett fint kärlekspar!

2 kommentarer:

  1. Oj redan blåsippor!? Äntligen:)Kram johanna

    SvaraRadera
  2. Hihi, ja trädkramare fick en ny innerbörd ! :o)

    SvaraRadera