tisdag 12 april 2011

The jungle


För några månader sedan råkade jag så groteskt mycket tomater där alla frön tog sig. Jag hade inte mage att ta dö på dem när jag planterade isär dem för några veckor sedan och nu får jag stå mitt kast. Varannan dag måste jag vända på alla lådor så att de inte drar sig för mycket mot ljuset. Det känns som ett evighetsgöra...

Men nu är de så stora att jag måste stödja upp dem lite. Tack och lov för att grillsäsongen dra igång nu, för grillspett är de bästa hjälpmedlet för rangliga tomatplantor.

Och det allra allra bästa? När man tar på bladen och fingrarna luktar tomat och sommar!

1 kommentar:

  1. Guuuuu vad härligt!!!
    jo en fråga. jag har börjat odla basilika här hemma. Detta gjorde jag i vanlig odlingsjord. Nu undrar jag..ska jag blanda jord med görsel när jag omplanterar plantorna i större krukor?? (som sagt jag är nybörjare ;) ).

    Hoppas det är bra med dig! och din lott!!

    SvaraRadera