onsdag 30 mars 2011

Lyckligt lottad

I mörkaste januari blev jag och min Rikard med kolonilott. En dröm som för mig äntligen går i uppfyllelse. Jag har velat ha en egen lott ända sedan stockholmstiden och när vi flyttade hem till slätten igen, och husdrömmen och studiemedelsekonimin inte gick ihop, bestämde vi oss för detta. Och jag kan inte vara lyckligare!!

Lotten är på 340 kvm vilket låter enormt, men nu står där både träd och buskar. Men lite ska jag väl få plats med. Våran tomt är den enda i föreningen som inte har en stuga men det bryr jag mig faktiskt inte om. De flest som har lotter där är pensionärer och bor där hela somrarna. Det är ju inte riktigt vår tanke, utan mer att kunna odla morötter, potatis, kryddor och så klart massa blommor. Dessutom är lotten på cykelavstånd från oss så det är lätt att ta sig dit och hem. Och så kan man ju ta sig en öl i solnedgången också!

Mina tankar är många, jättemånga! Men än så länge får jag lugna mig. Det enda vi har gjort än så länge är att beskära äppelträden. Längre fram i vår ska stora delar av den tråkiga gräsmattan grävas upp och bli odlingsbäddar och vi kanske ska försöka bygga ett litet växthus.

Jag längtar så jag spricker. Hoppas ni vill följa med oss på vårat galna projekt!

ps. förstod ni min roliga ordvits i rubriken?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar