torsdag 3 november 2011

Virkdille

Jag har fått en ny hobby! Och den är så rolig att jag nästan trillar av stolen. Jag har börjat virka. Igen ska väl tilläggas då jag har gjort några tappra försök innan men då tålamodet har sviktat. Men nu är det kul igen. I veckan har jag knåpat ihop de här små monstren som bebisen i magen ska få ligga och kika på i sin vagn i vinter. Mönstret hittade jag här.


De får sitta på anslagstavlan i väntan på montering

Mitt lodjur blev inte sötast i världen om vi säger så,
så jag improviserade lite och gjorde en skär gris istället!

4 kommentarer:

  1. Men åh så fint! Rolig gris :) Kul att du använt mönstret!

    SvaraRadera
  2. Men åh vilka fantastiska små djur! Önskar att jag själv kunde virka men jag har noll tålamod så jag ger upp innan jag ens trätt igenom tråden genom öglan på nålen.. ;-P


    Sv:Strumpbyxorna kommer från KappAhl! Men är köpta för typ ett år sedan.. :)

    Kram
    sofie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sofie, mitt tålamod är också lika med noll. Det är därför det är så bra med de här små sakerna, de gör man klart på några timmar!
      Typiskt. Tack ändå!
      Kram

      Radera